Jauns efektivitātes mērīšanas veids
WLTP - jauns standarts
Jaunā vispasaules harmonizēto vieglo transportlīdzekļu testa procedūra jeb WLTP ir jauns veids, kā izmērīt automašīnu izmešu standartus. Tā aizstāj bijušo NEDC (jauno Eiropas braukšanas ciklu) procedūru, kas bija spēkā kopš 1997. gada.
Šie ir trīs galvenie pārbaudi ietekmējošie faktori
Aerodinamika
Automašīnām ar lielāku gaisa pretestību ir nepieciešams vairāk degvielas. Jo aerodinamiskāks tas ir, jo mazāka gaisa pretestība tam ir. Nelielas izmaiņas automašīnas aerodinamikā var ietekmēt tā ilgtermiņa efektivitāti.
Riepu rites pretestība
Kad braucat, riepu rites pretestības rezultātā samazinās efektivitāte. Tāpēc ir svarīgi riepas veidot pēc iespējas efektīvākas.
Masa
Smagu priekšmetu pārvietošanai ir nepieciešams vairāk enerģijas. Tātad, jo vieglāka automašīna, jo mazāk degvielas tā patērē. Vieglums pielīdzināms efektivitātei, un tas ir pozitīvi ietekmē arī automašīnas vadīšanu.
Kas jums jāzina
Tas viss attiecas uz precizitāti un atbilstību. Tas pats tests attiecas uz daudz un dažādiem veidiem visā pasaulē. Tā ir viena no lielākajām izmaiņām automašīnu industrijā.
Reālistiskāki braukšanas cikli
Striktāka sagatavošana iestatīšana un analīze
Tiek ņemts vērā papildaprīkojums
Precīzākas temperatūras
Kāds ir jaunais standarts
NEDC | WLTP | |
---|---|---|
Regulas darbības laiks ES: | 1998-08/17 | No 09/2017 jauniem tipa apstiprinājumiem (no 09/2018 visām pasažieru automašīnām) |
Papildaprīkojums: | Netiek ņemts vērā | Tiek ņemts vērā (aerodinamika, riepu rites pretestība, masa) |
Fāzes / uzsākšanas temperatūra: | “Pilsētas / Ārpus pilsētas” aukstais starts | “Zems / Vidējs / Liels / Īpaši liels” ātrums, aukstais starts |
Temperatūra testēšanas kamerā: | 20 - 30 °C | 23 °C (CO2 izmeši koriģēti pie 14 °C) |
Ilgums / Attālums: | ~ 20 min / 10.97 km (66% pilsētā, 34% ārpus pilsētas) | 30 min. 23.27 km (52% pilsētā, 48% ārpus pilsētas) |
Ātrums: | Maks. - 120 km/h | vidēji - 33,6 km/h | Maks. 132 km/h | vidēji - 46,5 km/h |
Tukšgaitas laiks: | ~ 5 min | ~ 4 min |
Paātrinājums: | Maks. 1,04 m/s2 | Maks. 1,58 m/s2 |
Īsumā par reālajām braukšanas emisijām.
Papildus WLTP testa procedūrai, kopš 2017. gada septembra emisiju mērījumi Eiropā tiek veikti saskaņā ar RDE testa procedūru. RDE nozīmē "reālas braukšanas emisijas". Pretstatā NEDC un WLTP emisijas mērījumus veic nevis uz testa stenda, bet gan braucošā satiksmē. Noteiktās piesārņotāju (NOx un cieto daļiņu) emisijas, braucot pa ceļu, sauc par reālām emisijām.
RDE mērījumos tiek izmantots maršruts, kas sastāv no vienas trešdaļas pilsētas ceļu, lauku ceļu un automaģistrāļu ar nejaušu paātrinājumu un palēninājumu. Vidējais ātrums pa pilsētas ceļiem ir no 15 līdz 40 km/h un maksimāli līdz 60 km/h, uz lauku ceļiem ar ātrumu no 60 līdz 90 km/h un uz automaģistrāles ar ātrumu no 90 km/h līdz 145 km/h.
Transportlīdzeklis ir aprīkots ar PEMS (portatīvā emisijas mērīšanas sistēma) mērīšanas kārbu. Šī ierīce mēra piesārņotāju (NOx, CO, CO2) un daļiņu (PN) emisijas. Brauciens ilgst no 90 līdz 120 minūtēm. Āra temperatūrai jābūt no -7 līdz +35 ° C, gaisa kondicionēšanas sistēma var būt ieslēgta.
Biežāk uzdotie jautājumi par jaunajām patēriņa vērtībām
Kas ir NEDC, WLTP un RDE?
NEDC ("jaunais Eiropas braukšanas cikls") attiecas uz testu, kas veikts uz stenda un kuru visā Eiropā izmanto kopš 1992. gada, lai izmērītu vieglo automašīnu un vieglo kravas automobiļu izplūdes gāzu emisijas un degvielas patēriņu.
NEDC ir aizstāts ar globāli standartizēto WLTP ("Vispasaules harmonizēto vieglo transportlīdzekļu testa procedūru"). Jaunā metode ir paredzēta, lai reālāk izmērītu transportlīdzekļa patēriņu, un tā ir balstīta uz modificētu testa ciklu ar stingrākām testa specifikācijām.
Papildus WLTP, Eiropā emisijas jānosaka saskaņā ar RDE ("Reālo braukšanas emisiju") testa procedūru, veicot mērījumus pārvietojoties uz ceļa.
Kāda ir atšķirība starp WLTP un RDE?
Kamēr WLTP standartizētos apstākļos uz šasijas dinamometra izmanto 30 minūtes, RDE tests notiek pa koplietošanas ceļiem. RDE mērījumos tiek izmantots jaukts maršruts ar nejaušu paātrinājumu un palēninājumu, kas ilgst no 90 līdz 120 minūtēm.
Kad piemēro WLTP un RDE?
Kopš 2017. gada septembra pāreja uz WLTP un RDE notiek pakāpeniski. No 2018. gada septembra WLTP testa procedūra, kā arī daļiņu skaita (PN) ierobežojums RDE būs obligāti visiem jaunreģistrētajiem transportlīdzekļiem. No 2019. gada septembra visām jaunajām reģistrācijām būs obligāta papildu RDE robežvērtība slāpekļa oksīdiem (NOx).
Ko WLTP nozīmē man?
Ar WLTP testa metodi noteiktajām vērtībām ir paredzēts reālāk atspoguļot patēriņu un CO2 un izplūdes gāzu emisijas. Tas var nozīmēt, ka transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju tiks norādīts lielāks degvielas patēriņš un CO2 izmeši. Individuāla dzinēja un papildaprīkojuma izvēle ietekmēs arī degvielas ekonomiju un CO2 parametrus. Atkarībā no valstu tiesību aktiem tas var ietekmēt CO2 nodokļu apmēru.
Kā SEAT ievieš WLTP prasības?
No 2018. gada septembra visi SEAT modeļi tiek secīgi pielāgoti atbilstībai WLTP testa procedūrai.