Leon Cupra Tehniskā informācija

"SEAT" laiž jauno "Leon" apgrozībā ar jaudīgiem un degvielas patēriņa ziņā efektīviem TDI un TSI dzinējiem, diapazonā no 1,2 līdz 2.0 litriem. Visi dzinēji ir paredzēti tiešai degvielas iesmidzināšanai, izmantojot turbokompresoru, un ir uzlaboti, lai sekmētu zemāku iekšējo berzi un ātru uzsildīšanos. "SEAT Leon" jaunā paaudze atšķiras ar sportisku jaudu un progresīvu efektivitāti. Salīdzinot ar priekšgājējiem, šo automobiļu degvielas patēriņš ir par 22 procentiem mazāks.  

Pirmo reizi visi apgrozībā laistie dzinēji ir pieejami ar starta/stop sistēmu – 1.6 TDI ar 77 kW (105 ZS), 2.0 TDI ar 110 kW (150 ZS) un 1.4 TSI gan ar 90 kW (122 ZS), gan 103 kW (140 ZS). 

Starta/stop un rekuperācijas sistēma

Visi jaunajā "SEAT Leon" izmantotie dzinēji pielieto modernākās efektivitātes uzlabošanas tehnoloģijas. Starta/stop sistēma izslēdz dzinēju, ja automobilis ir apstājies un pārnesumu svira ir neitrālā pozīcijā un sajūgs nav nospiests. Ieliekot sviru pārnesumā, jaudīgāks starteris atkal ieslēdz dzinēju – klusi, laideni un ātri. Starta/stop sistēma, kuru autovadītājs jebkurā laikā var izslēgt, nevainojami darbojas kopā ar DSG tiešās pārslēgšanas pārnesumkārbu. Pateicoties jaudīgam akumulatoram ar izcilu kalpošanas laiku, sistēma

turpina darboties pat ļoti aukstos ziemas apstākļos. Stara/stop sistēma ietaupa līdz pat četrus procentus degvielas uz katriem 100 kilometriem.  

Papildu efektivitāti uzlabojošs elements "SEAT Leon" ir rekuperācijas sistēma, kas izmanto labi pārdomātu sprieguma regulēšanu maiņstrāvas ģeneratorā, lai atjaunotu enerģiju bremzēšanas un vilkšanas apstākļos. Tā uz laiku tiek saglabāta akumulatora un aizplūst atpakaļ uz automobiļa elektrisko sistēmu, kad automobilim palielinās braukšanas ātrums. Šādi mazinās maiņstrāvas ģeneratora noslodze, sniedzot iespēju laiku pa laikam darboties pie zemāka sprieguma vai tikt pilnībā izslēgtam. Tādējādi ir nepieciešama mazāka dzinēja jauda un izriet mazāks degvielas patēriņš.

TSI dzinēji

Jaunajā "SEAT Leon" pieejamie TSI dzinēji sākas ar 1.4 TSI. Modernā spēka vienība ar turbokompresoru ir paredzēta tiešai degvielas iesmidzināšanai un rada 90 kW (122 ZS) un griezes momentu 200 Nm. Standartā dzinējs ir aprīkots ar starta/stop un rekuperācijas sistēmu un patērē tikai 5,2 litrus "Super" benzīna uz 100 kilometriem, kas pielīdzināms 120 gramiem CO2 uz kilometru.  

2013. gada sākumā ir paredzams, ka apgrozībā laidīs 1.2 TSI dzinēju divās versijās ar 63 kW (86 ZS) un 77 kW (105 ZS).  

Tāpat 2013. gada sākumā apgrozībā laidīs 1.4 TSI ar jaudu 103 kW (140 ZS) un griezes momentu 250 Nm un tas papildinās jaunā "SEAT Leon" dzinēju klāstu. Šī dzinēja degvielas patēriņš būs 5,2 litri uz 100 kilometriem un CO2 izmeši 119 gramu apmērā uz kilometru. TSI dzinēju klāstā izcilākais modelis būs 1.8 TSI, kas saražos 180 ZS un griezes momentu 250 Nm. Šo dzinēju pievienosies sortimenta klāstam vēlāk 2013. gadā.

TDI dzinēji

1.6 TDI ir pieejams tirgū ar 77 kW (105 ZS) un ģenerē griezes momentu 250 Nm pie pārvirzes 1,598 cm 3. Versijā ar starta/stop un rekuperācijas sistēmu dzinējs patērē tikai 3,8 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem NEDC, kas pielīdzināms 99 gramiem CO2 uz kilometru. 

2.0 TDI, kas aprīkots ar starta/stop sistēmu, patērē vidēji tikai 4,1 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Ar 110 kW (150 ZS) un griezes momentu 320 Nm, TDI dzinējs ar pārvirzi 1,968 cm3, nodrošina jauno "SEAT Leon" ar bagātīgu dzinējspēku. 

2013. gada sākumā dīzeļdegvielas dzinēju sēriju papildinās 1.6 TDI ar 66 kW (90 ZS) un griezes momentu 230 Nm. Tas patērēs 4,1 litru uz 100 kilometriem un emitēs 108 gramus CO2 uz kilometru. TDI dzinēju izcilākais modelis būs 2,0 litru modelis, kas radīs 184 ZS un griezes momentu 380 Nm, un pievienosies sortimenta klāstam 2013. gada laikā.