1979-1950

1979. gadā mēs palielinām ražošanas jaudu, El Prat del Llobregat pilsētā līdzās Barselonai izveidojot specializētu ražotni transmisiju, pārnesumu pārslēgšanas mehānismu un diferenciāļu ražošanai.

Tiek prezentēts SEAT Ritmo, novatorisks, daudzfunkcionāls automobilis, kas nosaka, kāds būs SEAT automobiļu dizains astoņdesmitajos gados.

1977. gadā pasaules ekonomiku satricina kārtējā naftas krīze, un SEAT saskaras ar pieaugošu konkurenci, jo Spānijas automobiļu tirgū ienāk daudznacionāli autoražotāji.

1976. gadā SEAT uzbūvē savu trīs miljono automobili – tas ir 127. sērijas četrdurvju modelis. Šajā gadā mēs laižam klajā arī 128. sērijas modeli – automobili, ko mēs reklamējam kā „Trīskāršu SEAT” („Three Times SEAT”), lai uzsvērtu tā trīskāršo raksturu – sportiskumu, daudzpusību un dizainu.

1975. gadā darbību uzsāk Martorellas Tehniskais centrs. Pirmais tajā izstrādātais automobilis ir 1200 Sport, kas tiek arī šajā gadā prezentēts.

1974. gadā tiek uzbūvēts divi miljonais SEAT automobilis, un uzņēmuma pārdošanas rādītāji ierindo mūs 8. vietā starp Eiropas autoražotājiem.

Par spīti smagajai krīzei, ar ko saskaras autonozare, mēs turpinām īstenot savus paplašināšanās plānus, iegādājoties Landabenas (Pamplona) ēkas un uzbūvējot rezerves daļu centru Martorellā.

1973. gadā prieku par SEAT straujo izaugsmi pārtrauc lielu pārmaiņu periods –1973. un 1977. gada enerģijas krīžu pēkšņie triecieni izraisa globālu lejupslīdi, savukārt ģenerāļa Franko (Franco) nāve 1975. gadā rada izmaiņas Spānijas politiskajā dzīvē.

Pēc 16 gadiem tirgū un kopumā pārdotiem 800 000 vienību tiek pārtraukta simboliskā 600. sērijas modeļa ražošana. Šajā gadā mēs klajā laižam divus jaunus modeļus – grezno 132. sērijas sedanu, kas aizvieto 1500. sērijas modeli, un sportiskās 1430. sērijas īpašo 1600. sērijas modeli, kas ir autentisks GTI, plašāk pazīstams kā „FU”.

Sākas mūsu izpētes un izstrādes ēku – SEAT Tehniskā centra – celtniecība Martorellā. Mūsu mērķis ir radīt, izstrādāt un ražot automobiļus viena uzņēmuma ietvaros.

1968. gadā klajā tiek laists 124. sērijas modelis. Tas ir plašs sedans ar novatorisku dzinēju un augstāku komforta līmeni, kāds jebkad bijis mūsu automobiļos. Sasniedzam miljonā saražotā automobiļa atzīmi.

1966. gadā klajā tiek laists 850. sērijas modelis. Tam ir tā pati mehāniskā bāze kā 600. sērijas modelim, tomēr tas piedāvā vairāk vietas un komforta, kā arī labāku veiktspēju. Šis ir pirmais automobilis, kas tiek piedāvāts ar plašu versiju klāstu – tai skaitā četru durvju, sporta un kabrioleta versiju.

1965. gadā SEAT veic pirmo ‘simbolisko’ eksportēšanu. Mēs dažādās lidmašīnās iekraujam mūsu automobiļus, lai tie tiktu nogādāti Kolumbijā.

1964. gadā mēs atklājam jaunu galveno biroju Madridē.

1963. gadā ‘aristokrātiskais’ 1500. sērijas modelis luksus segmentā aizvieto 1400. sērijas modeli.

1957. gada 27. jūnijā tiek uzsākta SEAT 600. sērijas modeļa ražošana. Tā ir mūsu atbilde uz pieaugošo pieprasījumu pēc ekonomiskākiem automobiļiem, kas būtu pieejami Spānijas iedzīvotāju vidusslānim. Tas uzsāk nozīmīgu autobūves ēru un kļūst par Spānijas mobilitātes un brīvības simbolu; tas bieži tiek saukts par „pelotilla” (bumbiņa).

1956. gadā tiek sasniegts vēsturisks punkts – mēs gada laikā saražojam 10 000 automobiļu. Tas nozīmē, ka ik dienu tiek uzbūvēti vidēji 42 automobiļi.

1953. gada 5. jūnijā Barselonas Zona Franca apgabalā tiek atklāta mūsu pirmā ražotne, kurā sākotnēji strādā 925 darbinieki. Tieši tur mēs 13. novembrī uzbūvējam savu pirmo SEAT automobili – 1400. sērijas modeli. Elegantais un plašais automobilis ir paredzēts luksus klases automobiļu tirgum un ir piemērots izmantošanai par taksometru. Tā kā dienā tiek saražoti 5 automobiļi, augstais pieprasījums drīz noved pie pasūtījumu uzkrāšanās.

SEAT veicina citas Spānijas nozares – mazo rezerves daļu un sastāvdaļu ražotāju – attīstību un izaugsmi, tās tagad vairs nav jāimportē no ārvalstīm.

1950. gada 9. maijā tiek dibināts uzņēmums Sociedad Española de Automóviles de Turismo, S.A., tā pamatkapitāls ir 600 miljoni pesetu, kas ir apmēram 3 606 000 EUR. Tajā laikā Spānijā uz 1000 iedzīvotājiem bija 3,1 automobilis – valsti vajadzēja apgādāt ar automobiļiem.